Szanowni czytelnicy strony internetowej projektu.
Czytając tę stronę, prosimy wziąć pod uwagę, iż projekt był realizowany w okresie pandemii, której pojawienia się nie zakładaliśmy. Trudności komunikacyjne jak również konieczność wykonania innych zadań związanych z pandemią, spowodowały utrudnienie realizacji zaplanowanego systemu tłumaczeń. Dlatego, znaczna część powstałych materiałów jest przetłumaczona za pomocą translatorów elektronicznych, które są ogromnym osiągnięciem techniki cyfrowej i sztucznej inteligencji, ale jeszcze nie są doskonałe.
Przepraszamy czytelników litewskich i łotewskich oraz anglojęzycznych za tkwiące w przetłumaczonych materiałach błędy językowe. Systematycznie, razem naszym partnerami z Litwy i Łotwy będziemy je eliminować.
Mimo tej wady, polecamy lekturę Otwartych Zasobów Edukacyjnych. Naprawdę warto.
Metody promocji czytania opracowane przez uczestników projektu
- Czytanie i rozumienie utworu literackiego w języku angielskim
- Doskonalenie umiejętności czytania. Zadania praktyczne
- Krzyżówka o literaturze
- Książka, która pomaga być dobrym rodzicem
- Motyw snu i jego funkcje w utworze
- Papier czerpany - sposób otrzymywania papieru czerpanego
- Stanisław Lem - człowiek, który wymyślił przyszłość + film
- Przedszkolaki z Rydzewa- film
- Ubierz się w książkę
- „Czerwony Kapturek”- historyjka obrazkowa
- Program czytelniczy „Lubię jak mi się czyta”
- „Magiczna moc książek” - medialna podróż do krainy wartości i dziecięcej wyobraźni
- Regulamin konkursu „Książeczka - bajeczka”
- Akademia Mikrotik i promocja czytelnictwa
- Biblioteka Alytuskiego Centrum Kształcenia Zawodowego
- Istota czytelnictwa
- Jak zachęcić uczniów do czytania książek
- Jak zainteresować dzieci bajkami
- Lato z książką
- Metoda prezentacji książek
- Metody zachęcające do indywidualnego czytania
- O czym myślał trzmiel
- Pisanie pracy badawczej - skuteczna metoda doskonalenia kompetencji czytelniczych
- Rozszerzenie słownictwa - Komputery i technologia
- Strategie czytelnicze z wykorzystaniem Google Earth
- Tu jest Dzukija. Tu jest moja ziemia
- Wiosenne święto poezji
- Wybrane metody zachęcania uczniów do czytania książek stosowane na Litwie
- Edukacja czytelnicza w Powiatowej Bibliotece Pedagogicznej w Giżycku
- Lekcja języka angielskiego - książki i czytanie
- Lektury w szkole - cierpienie czy przyjemność
- Nauka czytania metodą Domana
- Organizacja Biblioteki ZSEiI
- Promocja książki Silva Rerum + prezentacja
- Rozwijanie kompetencji czytelniczych
- Strategie czytelnicze ZSEiI
- Strategie i metody edukacji czytelniczej w Przedszkolu
- TOP 10 dzieł literatury, które warto znać
- Ciągle aktualni - Charles Dickens and Oliver Twist
- Czy twórcze pisanie pomaga w czytaniu ze zrozumieniem
- Czytanie jako codzienny nawyk
- Jak poznać i polubić czytanie książek
- Jury dla dzieci, młodzieży i rodziców
- Lekcja czytania
- Lis i wrona - opowiadanie interaktywne
- Metody doskonalenia kompetencji czytelniczych w Technikum w Jełgawie
- Pedagogiczne i psychologiczne aspekty czytania - wersja 1 + wersja 2
- Plan lekcji
- Poeta Rainis 12 miesięcy
- Sztuka teatralna jako promotor czytelnictwa
Zasoby edukacyjne opracowane na potrzeby szkoleń
- Wpływ czytelnictwa na rozwój społeczny i materialny mieszkańców oraz na rozwój gospodarczy kraju
- Ogólny poziom czytelnictwa w Polsce
- Kształcenie umiejętności czytania w szkołach w Polsce
- Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa w Polsce w latach 2015-2020
- Strategie rozwijania kompetencji czytelniczych uczniów
- Wybrane metody edukacji czytelniczej stosowane w szkołach w Polsce
- Ogólnopolskie akcje i inicjatywy czytelnicze - Narodowe czytanie
- Ogólnopolskie akcje i inicjatywy czytelnicze - Noc Bibliotek
- Ogólnopolskie akcje i inicjatywy czytelnicze - Cała Polska czyta dzieciom
- Jak to robią w Szwecji? - czyli kilka zdań o promocji czytelnictwa w Szwecji
- Edukacja czytelnicza w Powiatowej Bibliotece Pedagogicznej w Giżycku
- Organizacja biblioteki w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Giżycku
- Organizacja biblioteki Zespołu Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Giżycku
- Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Giżycku- prezentacja szkoły
- Przedszkole Miejskie nr 4 w Giżycku- prezentacja placówki
- Szkoła Podstawowa im. św. Jana Pawła II w Rydzewie
- Cyfrowe narzędzia stosowane do zwiększenia kompetencji czytelniczych
- Czytanie z technologią
- Decada zmian
- Infrastruktura cyfrowa w litewskich szkołach możliwości i wdrożenie IT
- Interesujuąca lektura w bibliotece
- Karty strategii czytelniczych
- Strategie czytelnicze
- Zachęcanie do twórczego czytania
- (DIBELS Next) test do oceny umiejętności czytania i pisania oraz określania środków wsparcia
- Efektywne strategie promowania czytania
- Łotwa w międzynarodowym programie oceny uczniów OECD (OECD PISA) - czytanie
- Osobiste znaczenie czytania w szkole podstawowej
- PIRLS Wykorzystanie wyników badań do promowania czytania
- Polityka językowa i czytelnictwo
Strategie edukacji czytelniczej
- Strategia czytelnicza w Zespole Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Giżycku
- Strategia edukacji czytelniczej w Szkole Podstawowej im. Świętego Jana Pawła II w Rydzwie
- Program czytelniczy w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Giżycku
- Strategia biblioteki progymnasium Dainava w Alytusie
- Strategia edukacji czytelniczej w progymnasium Dainava w Alytusie
- Rekomendacje dla władz przedstawione przez partnerów z Polski
- Rekomendacje partnerów Litewskich
- Rekomendacje przedstawione przez partnerów z Łotwy
- Strategia rozwoju bibliotek w szkole technicznej w Jełgawie
- Strategie czytelnicze w litewskiej szkole średniej w Rydze
- Szkoła Dzukija w Alytusie - plan działań w strategii edukacji czytelniczej
- Szkoła Dzukija w Alytusie - strategie czytelnicze biblioteki szkolnej
- Szkoła Średnia nr 93 w Rydze - strategia biblioteki
- Jaka powinna być biblioteka w szkole
- Plan działania biblioteki APRC
Inne otwarte zasoby edukacyjne
- Jakie działania realizowane na rzecz czytelnictwa w Szwecji, należy zastosować w Polsce, na Litwie, na Łotwie?
- Strategie i metody edukacji czytelniczej stosowane w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Giżycku
- Czy działania Fundacji „ABC XXI Cała Polska czyta dzieciom” doprowadzą do wzrostu czytelnictwa w Polsce?- wypowiedzi nauczycieli
- Czy „Narodowe Czytanie” doprowadzi do zwiększenia intensywności czytelnictwa?- wypowiedzi nauczycieli
- Czy „Noc Bibliotek” doprowadzi do zwiększenia intensywności czytelnictwa? - wypowiedzi nauczycieli
- Wypowiedzi nauczycieli na temat metod popularyzacji czytelnictwa
- Wypowiedzi nauczycieli ilustrujące związek między czytelnictwem a rozwojem intelektualnym znanych im osób
- Wypowiedzi nauczycieli ilustrujące związek między czytelnictwem, innowacyjnością i zamożnością
- Dlaczego mieszkańcy Polski, Litwy i Łotwy czytają mało książek? (Wypowiedzi nauczycieli – uczestników szkolenia w Giżycku)
Konferencja w Jełgavie
- Czytanie jako praca zespołowa - Inga Gredzena
- Czytanie książek - proces odkrywania siebie - Guna Alksne
- Konferencja 28.04.2022. Prezentacja koordynatora projektu Sandy Vanaga
- Opis konferencji w Jełgavie (Łotwa)
- Prezentacja Biblioteki w Zalenikach - Dace Vacere
- Promocja czytania w szkole technicznej w Jełgawie - Jana Mackēviča
- Rozwój umiejętności czytania - Anastasia Sidoruka
- Sposób na poprawę czytania w szkole technicznej w Jełgawie - Ingrida Arone
- Znaczenie książek w moim życiu -.Uczniowie Zespołu Szkół Technicznych w Jelgavie
Konferencja w Giżycku
- 70 lat powiatowej Biblioteki Pedagogicznej w Giżycku
- Motywy i Metody
- Nowa strategia rozwoju czytelnictwa - partnerzy polscy
- Rekomendacje dla władz przedstawione przez partnerów z Polski
- Rekomendacje przedstawione przez partnerów z Litwy
- Rekomendacje przedstawione przez partnerów z Łotwy
- strona tytułowa - Konferencja
Konferencja w Alytus
- Czytanie dla psa to łatwiejszy spasób na zaprzyjaźnienie się z książką
- Droga do czytelnictwa - zakrety, góry, wyboje
- Jak Kraina Dzieci przybliża dzieciom książki i ich twórców
- Opis konferencji w Alytus 22.06.2022
- Plakat wstępny
- MOTYWY i METODY – czyli dlaczego chcieliśmy realizować ten projekt i jak to zrobiliśmy